3 Aralık 2012 Pazartesi

Uzaktan Eğitim Nedir



UZAKTAN EĞİTİM

                Uzaktan eğitim, öğretmen ve öğretim materyalleri ile iletişim teknolojilerinin kullanılarak zaman ve mekandan bağımsız olarak senkron ve asenkron olarak kişilerin eğitim almalarının sağlanmasıdır. Bu sayede yaşadıkları yerlerde eğitim olanakları kısıtlı olanların, ya da iş saatlerinde çalıştığı için eğitimine, kişisel gelişimine zaman ayıramayan bireylerin istedikleri eğitimi almaları sağlanmaktadır. Buradan anlaşıldığı üzere daha çok kendi kendine disiplinli olarak öğrenmeye dayalı olan bir eğitimdir.
-Senkron Uzaktan Eğitim(Eş Zamanlı Uzaktan Eğitim):  Eğitmen ve öğrencinin aynı zamanda etkileşime girmesi haline senkron uzaktan eğitim denir. Örneğin; Çevrimiçi sohbet odaları,  çevrimiçi mesajlar, video konferans, internet, radyo, televizyon, uydu gibi.
-Asenkron Uzaktan Eğitim(Eş Zamanlı Olmayan Uzaktan Eğitim): Eğitmen ve öğrencinin ayrı zamanda etkileşime girmesi haline asenkron uzaktan eğitim denir. Burada öğrenci zamandan ve mekandan bağımsızdır yani bireysel öğrenmeye dayanmaktadır. Örneğin; e-posta, tele-seminer, eğitim portalı gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder